Från Skogsby till södra udden och stopp däremellan.


Igår var vi på utflykt, igen. Denna gången på södra delen av Ölandet. Åkte till fyren Långe Jan och på vägen stannade vi på Capellagården med hantverkselever och tusentals vackra blommor och vinrankor med druvor, på en gravplats från forntiden som hade stenar med positiv och negativ energi (om man vill tro på det) och så fikapausade vi vid en borg mitt bland fåren och hästarna, så fint!





På kvällen åkte jag med mormor och morfar (som övernattade på vandrarhemmet tvärs över gatan :) till Kalmar och åt fisk med hasselnötter på en resturang och fyllde på med cappuccinotårta till efterätt.. Väldigt gott, väldigt mättande och en väldigt mysig kväll.

Idag har vi målat kroki den sista av tre dagar och jag har tvättat i tvättstugan för första gången. Vuxenpoäng till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0