Blandade bilder från veckan som varit..

Vi har jobbat med skulptur i form av lera och gips. Först göra figur i lera - jag gjorde ansikte som höll på att drunkna, typ - och sedan gjuta av formen i gips, hälla gips i formen, och sedan hacka fram figuren igen - som nu skulle se likadan ut (om man inte råkade hacka av någon del som var lätt gjort) fast i gips istället för lera.



En förmiddag gjorde vi ett sammarbete med behörighetskursen. De hade skrivit texter om ett varsit träd, som de läste upp för oss. Utifrån den beskrivningen skulle vi avbilda trädet i lera. Jag fastnade för löven som såg ut som taggiga hjärtan och den päronformade stammen..



  -Taggigt

Jag har också varit på ännu ett par promenader till Alvaret som jag har förälskat mig totalt i. Plockat blommor och hälsat på hästarna - en som jag döpt till Salt och en till Peppar- och fått något som liknade dödspanik sekunderna innan två hästar parade sig bara några meter ifrån mig, jag trodde den skulle hoppa på mig.. i några sekunder hann jag tänka att ingen skulle höra mig, att det var för långt till närmsta stenmur.. och ja, det var läskigt!


Sovande häst.


Söt kalv.

Efter många plocka-blommor-promenader är mitt fönster fullt med färger..


Renfanor, rödklint, klöver, cikoria, nattglim, baldersbrå, krissla, kungsmynta, malva, med massa mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0