national test at friday, oh my god, help



godkväll Mr Blogg.

vet du vad? på fredag har jag engelska nationella prov. jag har inte tänkt på det så mycket innan, tanken har liksom bara kommit då och då, men jag har ändå inte TÄNKT på det. inte velat, inte orkat, inte förstått riktigt, att.. jag nog egentligen borde ha lagt ner lite mer krut under hela detta år på att verkligen bli bra på engelska, för nu när det nationella provet snart är.. så blir det så himla tydligt, när jag tänker efter, och försöker att hänga med i engelska låtar och annat engelskt prat, att jag inte är något vidare på det.. jag förstår, när jag har tid att tänka efter, lyssna om, få ett grepp om sammanhanget.. men när jag hör någon som pratar engelska i normal samtalstakt, en eller två gånger, då är det apsvårt att hänga med och förstå.

jaha. ja. då var det konstaterat. men jag kan fortfarande HOPPAS att det kommer att gå bra på provet, att jag överträffar mig själv, på något sätt, hoppas ja!






ÖVRIGA SAKER OCH TING:

idag har jag varit i stan och stan tror jag att jag såg en del kändisar (tror ja, för jag kan ha misstagit mig, men i så fall så såg jag kändisarnas dubbelgångare och ja, det är ju människor de med, precis som de kända, precis som de okända). caroline winberg, modellen, utanför grand hotel. om det nu var hon. och kenza, bloggelibloggerskan, inne på h&m. om det nu var hon. och så hamnade jag mitt i en friends-konsert på sergels torg som jag stannade och tittade på. bland annat så pratade tess merkel från gamla alcazar och kjell eriksson pratade om när han var femton år och vägde hundra kilo, och han från körslaget, gabriel, sjöng med sin kör. mot mobbning.

var på moderna en stund också, och träffade en person som jag tycker är så himla skön, så fantastisk människa faktiskt.

lagat kyckling och mathavre-otto-middag och målat en människa i akvarell.

på big brother denna vecka har de tema: big brother-religion med himmel och helvete. söta alla var med änglavingar och glorior och kramkalas.

nu ska jag lägga mig i sängen och läsa i John Ajvides bok, Människohamn.

godnatt.



text, en del, av ett liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0