2 prov & 2 filmer

yes, yes, yes!

godkänt på både matte och engelska (hör och häpna!) nationella proven. så otroligt skönt, lättnad. innebär att det inte blir konstigt med betygen, ingen risk för ett underkänt eller massa kompletteringsuppgifter. engelska är jag absolutely not good at och det visades svart på vitt på provet - hur jag än försökte förstå så gick det liksom inte.. bara lite lite, och som tur var tillräckligt lite mycket för ett godkänt! who.

för att fortsätta lite i samma spår.. såg på en engelsk film med engelsk text, för att typ tvinga mig själv att lyssna på engelska, inte bara låta orden passera hjärnan utan att fastna.


something´s gotta give.

mysig film där.

och för att fortsätta ännu längre i detta spår, såg en annan film i veckan som jag också fastnade i. poetisk och vackert bildspråk (som det stod i recensionerna) och tänkvärd.


flickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0