Idag,

har jag och pappa flängt runt till olika affärer för att leta sovsäckar, och vi hittade det vi sökte. var en sväng till centrum och maxi också, för jag ville köpa en blombok, men hittade ingen som jag ville ha. och så djuraffären, för att fylla på i pappas fågelfrö-resturang utanför fönstret :)

jag lagade en falukorvsomelett till lunch och efter den gick vi på en lång promenad. gick bland de nybyggda husen (nybyggda och nybyggda, kanske.. sju år typ) och följde en stig och en å som legat mitt i skogen, men som nu låg insnirklat i husområdet. det kändes faktiskt sorgligt, liksom.. den stigen och ån, de tillhörde min och mina bästa vänners snabbväg hem från skolan en gång i tiden, dold i skogen.. men nu finns den inte längre, inte på samma sätt och jag fylldes av en påtaglig tomhet, som jag inte trodde jag skulle känna, när jag såg det.

vi avslutade promenaden med en varsin glass, lakritspinne och geichastrut -mmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0