lördagdentjugonionde januaritvåtusenelva


Jag tänkte berätta lite om min gårdag.

Vid 1-tiden åkte jag och mamma in till stan, köpte med oss en tunnbrödsrulle att äta på vägen till Nationalmuseum. Där såg vi en fin silverutställning, med föremål från förr och nu. Fina dukningar där silvret skimrade och när vi sedan tittade på tavlor la vi märke till dukningen även där. Såg tavlor som såg tråkiga ut första ögonblicket, men ju mer man tittade, ju mer upptäckte man, typ små människor och små hus. Tavlor med avhuggna huvuden, lite makabert sådär, och tavlor med fint ljus och lite annat.

På kvällen fortsatte jag med min tulpan-akvarell och senare såg jag och mamma på filmen Fingersmith. "Massor av spänning och oväntade vändningar" stod det på baksidan och det stämde exakt! Efter halva filmen, får man reda på att ingenting varit som man trott.. och så fortsätter det hela filmen. Mer berättar jag inte, säger istället - Se den! Tre timmar lång, men aldrig långtråkig, bara spännande så att man vill veta vart historien ska ta vägen någonstans. Se, se, se!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0