med mormor och morfar på mässa.



En bild, en dagboksteckning, från i torsdags då jag var på Antikmässan med mormor och morfar. Vi såg många fina gamla saker, blommiga koppar, prickiga saltkarsgrisar, tomtar och troll, läskigt fula grisar, olika saker som mormor har likadana hemma, kaffekvarnar, sockerskålar, ljusstakar, massor med lisa larsson-figurer och ännu mer än det.

Mormor köpte ett halsband, det var sött med en pytteliten broderad ros på och krumelurer runt om.



Och idag.. har jag varit på ikea med mamma och bror. Han siktar in sig på att flytta snart, så vi har letat köksbord, bestick, kastruller med mera. Pausade och fikade en varsin semla och varsin kaffe - för sammanslagt trettio kronor! Sjukligt lite pengar och sjukligt gott. Vi vandrade omkring där i tre timmar och så lång tid har jag nog aldrig varit på ikea förut, faktiskt.

En god gärning har gjorts idag också. Till min förvåning hittade jag en mobil i min väska i morse när jag vaknade.. kommer man inte hem utan mobil från krogen, då lyckas man tydligen komma hem med en extra istället..! Efter ett samtal och bestämd mötesplats tjugo minuter senare, så var mobilen tillbaka till rätt ägare igen. Kändes ju lite skumt att träffa en som man träffat enda gången ute på krogen kvällen innan, dagen efter igen, för att lämna en mobil.. Fråga mig inte hur den hamnade där från första början, det minns jag inte, men det spelar ju ingen roll egentligen för nu är den tillbaka hos ägaren igen. Tur det, för jag vet själv hur jobbigt det är att bli av med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0