Oväntat besök!



- husen på andra sidan parkeringsplatsen i svart bläck


Oväntat besök, det kan man gott säga, och jag blev glatt överraskad och hjärtat for upp i halsgropen när en hand knackade mig på axeln vid middagen i matsalen idag, och när jag tittade bak såg jag morfar stå där!

Kunde inte koppla ihop det, men han sa att han och mormor väntade där utanför och att jag kunde komma ut när jag ätit färdigt. Åt snabbt upp medan vi vid bordet sa att det här var ju som på Expedition Robinson; en släkting kommer på oväntat besök på en "öde" ö.. :)

Jag visade dom runt på skolan - mitt rum med den lilla sjömannen på lampan och nyplockade blombuketten i fönstret, utsikten över gullregnet och matsalens uteplats, gick förbi päron- och valnötsträd påväg till klassrummet/ateljén och visade biblioteket med kristallkronorna och kroki-målningarna vi ägnat oss åt igår och idag. Därefter tog vi en tur till Färjestaden där de åt kroppkakor med lingonsylt och grädde och jag åt mjukglass. Fönstertittade på ett loppis och fick veta att morfarsfar var med och byggde Ölandsbron.

Brabrabra-kväll! Kram och godnatt, nu är det sovdags ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0