Internet, hej!

Nu har jag tillslut fått internet på min bärbara dator, så därför får det bli ett lunch-blogg-inlägg här och nu.

Igår var vi i klassen på födelsedagsfirande hemma hos C och L. Hur trevligt som helst, och minnesvärt med bestickförbud - ja, vi åt spagetthi och tomatsås med händerna! Och hemmagjorda sniglar i smör, persilja och vitlök (om jag minns rätt). Slemmigt men mättande - och jättegott faktiskt! Inte ens slemmigt, där ljög jag lite. Det var ungefär samma konsistens som svamp. Och smaksättningen var prima.

Drack dock vääldigt mycket kaffe under kvällens gång så har inte lyckats sova en blund inatt, typiskt mig, att jag inte lär mig! Men fortsätter med kaffet under dagen idag så att jag håller mig uppe, och så får jag sova tidigt ikväll.

Vi har pratat om intressanta fakta om olika färger idag. Kul uppgift, fick reda på saker man aldrig skulle funderat över annars. Alla fick en varsin färg, min blev Caput Mortuum och jag tog reda på att den är brunlila, betyder dödskalle och användes förr i tiden på religiösa målningar för att måla klänningar med.

Imorgon, övermorgon och på fredag ska vi måla kroki. Kul!

Lägger in några bilder innan jag kilar iväg på lektion igen.









Hejdå  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0