måndag morgon till måndag måne

hej blogg.

här sitter jag. och dricker fun-saft med jordgubbssmak blandat med kolsyrat vatten. det är gott, väldigt gott är det, ja.

och ord kan bli väldigt roliga också, märkte jag nu, om man byter ut några bokstäver mot några andra. råkade skriva fel. fun-saft blev fun-suft och vatten blev varren. knas. lite småskoj, sådär.

tittar på ullared nu också (eller det gör jag inte alls det men programmet står på i bakgrunden) och idag har jag varit i skolan. skulle träffa bildlärarB men det blev inget. blev en lunch med bästa J istället och en varsin kaffe efter det. mys. pys. och prat om helgen och planer inför det snart fyllda tjugonde året. :)

och så har jag.. fixat med en faktura som blivit fel, och på tal om ord så lärde jag mig ett nytt ord i och med det -makulera. låter som marulk. fast innebörden är en helt annan än en fisken. makulera- tyckte det lät roligt.

tittat efter en tröja till mamma men den fanns inte. tittat i en secondhand-butik utan att hitta något. tuggat ett jordgubbstuggummi från tuggummiapparat. läst några spökhistorier och några sidor ur boken jag är inne i nu - tills skulderbladen blivit vingar av sofia rapp johansson.

gått promenad med kattfnatt och börjat se på this is england. ska se färdigt ikväll! räknat matte på mattelektion och lagat kycklingwook har jag också gjort denna måndag vecka fyrtioett och det var lätt som en plätt.. det skrev jag bara för att det rimmade men faktiskt, så var det rätt så plätt-lätt så det passade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0