skolabibliotekomuseum

hej.

hej hej hej.

vad ska jag skriva? det är så olika, hela tiden. vill skriva så olika, hela tiden. typ. ungefär. tänkte skriva om något bra, men så kommer jag in på något annat, inte lika bra, i skrivandet. är nog så. ofta. att det är lättare, behovet är större, att skriva, när det är om något som inte är så bra, för då behövs det där vid sidan av, den där kanalen, som i detta fall är orden, att få ut det där, som inte är så bra, genom dom, orden.

hmm.

ja.

snart har jag keramiklektion. det är en bra sak. och idag har jag ätit lunch med j. det var också en bra sak.

jag har varit på biblioteket också.
letat efter någon bok, utan framgång. jag visste i huvudet vad jag ville ha, kände i hela kroppen, men kunde inte finna det jag sökte. ville låna en bok. med en mörk historia, men ändå ljus. en fantasivärld, som ändå kunde kännas verklig. en mörk, mystisk, vacker, spännande historia ville jag läsa. visste inte vart jag skulle leta, blev ingen. blev rita istället, en stund och komma på att det nog finns en bok där hemma som stämmer in på det jag vill läsa.

igår var jag och mamma på uställning. på nordiska museet. en kläduställning. modets makt hette den och innehöll kläder genom tiderna. stora puffiga klänningar som såg ut som bakelser. en film om hur man klädde på sig dom. sjalar med blommönster som kallas kattun, som jag har liknande hemma och som tydligen funnits väldigt länge. papperstrosor och nylonskjortor och en beatlesklänning och hippiekläder från flower power-tiden. efteråt hann vi med att gå igenom plast-utställningen också och där kände vi igen bunkar som mormor har likadana hemma och silar och termosar bland annat.

hejdå. nu ska jag äta smörgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0