overklig, verklig morgon

god förmiddag.

vaknade. snoozade. somnade. vaknade. snoozade. somnade. vaknade och så vidare i en timme ungefär.

klädde på mig. svarta stickade tröjan. röda stickade mössan (tack att den fortfarande passar, att den inte skär sig med det röda håret, det hade varit lite.. sorgligt, litegrann, lite synd, sådär). och så åt jag ett äpple. och gröt. och hade thåström på i högtalarna och radion på samtidigt. omringad, omsluten, av ljud, ville jag, vara. ut en liten stund med katten i famnen. in igen. klar för bussen. hjärnstopp i hjärnan. satt en stund, gick sen, åkte iväg, på vägen, med den röda bussen i min röda mössa på mitt röda hår.

och kanske att det skar sig, att allt det röda skar sig när det blandades samman. för. ibland skär sig verkligheten, allting passar inte ihop. ibland skär den sig, verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja kanelbullar är gott, kul att jag inspirerade :) Kika gärna in på min blogg om du vill vara med i en tävling om lite julkryddor! /Helena

2010-10-05 @ 17:42:22
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Var med och tävla om en bloggsvar inbjudan på min blogg om du vill! :)

2010-10-05 @ 21:27:38
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0