Liv

det är faktiskt en enorm enorm enorm skillnad. på att läsa om livet, hur man som människa i grunden, psykiskt osv, fungerar och olika sätt att hantera livet och om sätt att hitta nycklar till lyckan. jämfört med att faktiskt känna på riktigt, att man lever. skillnaden är gigantisk, två helt olika nivåer i olika universum. ena nivån är en plattform, en teori, medan den andra nivån är livet självt, när det känns, meningsfullheten, i livet, att man lever och är lycklig för en stund, på riktigt.

delat liv. delad glädje. livslust! (ord beskriver inte och behöver inte beskriva nu heller, känslan sitter inuti)

träffade en vän idag, en väldigt värdefull vän. tillsammans med henne lever jag och jag saknar henne så sedan hon flyttat, inser det varje gång vis ses, blir påmind om hur bra jag mår tillsammans med henne, hur otroligt mycket jag tycker om och beundrar henne. du är så himla obeskrivligt bra, du är så mycket liv, J.

vi gick promenad i stan till ljudet av en rullväska klapprandes mot marken. från centralen till stureplan till gamla stan till slussen till ett café där vi placerade oss med en kaffe och en smörgås. pratade utbildningar och plugg, en del pojkvänsfunderingar, en del filosofikursönskemål, en del om flytt och resor och hippies och sprang till tåget som vi hann med i sista sekunden.

tack för att du finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0