att skriva blogg.

har suttit och rensat. skrivit ut, sparat och raderat. gamla inlägg. för att. jag inte får någon riktig klarhet. på hur jag vill ha denna blogg.

jag började skriva för en månad sedan. öste ur. ord efter ord efter ord. det blev mycket. många meningar. hade inte skrivit utan att tänka på länge, så det var som att allt kom, rann ur hjärnan, fyllde upp inlägg efter inlägg, allt på en gång. skrev och skrev och skrev, och så sakteliga, började det där behovet av att ösa ur lägga sig..

och så. när jag såg tillbaka nu. kändes det bara inte bra att ha allt det där sparat, här på bloggen. det bara kändes inget bra. kändes för.. öppet, på något vis. kändes som att det där gamla satte sig som en spärr, tog emot att fortsätta skriva när det fanns där i bakgrunden. så. det fick bli såhär istället.

från och med nu håller jag mig till både blogg och mina kära gamla dagböcker (försökte ju att ha allt i samma - alltså här i - men nej, det går inte, det gör inte det, inte i längden. kombinera är bättre, så mycket bättre). kan inte skriva allt på samma ställe, även om jag skulle vilja - det tar liksom emot i hjärnan.

så. det här blir väl som en slags nybörjan. eller inte. en fortsättning, det är det!

hej på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0