ordspråk.

ingenting försvinner. saker och ting kan glömmas bort, men de försvinner inte. saker och ting kan förträngas, läggas åt sidan, men det är inte detsamma som att de försvinner. det man en gång varit medveten om, kan man aldrig bli omedveten om igen - så som b sagt.

jag ska börja igen. att lyssna till kloka ord, ihopsatta meningar, sådana där hoppfulla ting. börja tro igen och våga vara (allting så mycket lättare sagt än gjort, men att säga någonting bygger på en insikt om detta ting, och det mina damer och herrar.. det är en början, en grund, till något, ett något som är någonting bra, någonting viktigt).

jag har en kalender, med ett nytt ordspråk varje vecka. jag ska börja med att tänka över de där ordspråken, ett varje vecka. för att det är bra, för att det känns som att det kan ge någonting, så länge man vill tro på det.

veckans orspråk taget ur min kalender - de frånvarande saknar aldrig fel, och de närvarande aldrig undanflykter.

det ni.

nu har ni någonting att fundera över ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0