..och saknar någon du aldrig haft


  bild härifrån

lyssnar på melissa horn, som jag inte lyssnat på, på länge. gamla känslor, som  försvunnit, gamla minnen, som glömts bort, blev genast så tydliga, så verkliga. en passerad tid, passerar igen, i minnet, i sinnet.

önskar, att det bara kunde få vara ett fint minne, det som faktiskt var fint. önskar, att tiden kändes lämnad, passerad, för båda parter. har önskat, flera gånger, att det fina som funnits, fortfarande skulle finnas. men, märkte med tiden, att önskningen omöjligen kunde uppfyllas. tiden fick passera, händelser bli till minnen, och jag tror (även om jag ibland velat annorlunda, men jag vet ändå) att en del saker borde man bara låta vara, så som de en gång var, och lämna kvar så  -när man bara vet, att inget annat kan gå. och det hade nog varit bättre, om det känts så, för båda två.





(gammalt som väcktes, vad konstigt det känns, har inte känt så på länge, men någonting hann ifatt och gjorde sig påminnt, men jag vet, jag vet ändå, omöjligheten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0