lession

engelska nu. ska tydligen börja skriva om litteratur, shakespeare bland annat. förhoppningsvis blir det interesting.

goodbaj!

   bild härifrån

uppdaterat, typ en kvart senare;

det blev en snabb lektion, gick igenom vad som ska göras bara. kunna berätta om shakespeare, som sagt, och lite om hans verk plus att berätta om en engelskspråkig författare från sjuttonhundra, artonhundra och nittonhundra talet. kanske blir daniel dafoe (för att läraren tipsade om honom, och för att jag inte är så insatt i författare från detta århundrade) och charles dickens (för att läraren tipsade även om honom, och för att han skrivit en julsaga, som är en julsaga som jag tycker om) och så kom jag själv på en författare från det sista århundradet att skriva om, blir nog jk rowling som skrivit harry potter-böckerna, för att hon skapat något väldigt stort (trots att jag inte läst böckerna, men sett filmerna, och dessutom är det nog väldigt svårt, kanske till och med omöjligt, att ha undgått harry potter i någon form i denna tid).

nu ska jag jobba med projekt!

heejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0