en liten tanke om kärlek.

det här med relationer, att vara tillsammans med någon, att vara ett par, ett tillsammans, ett vi. att tillhöra någon, vara en del av någon, av någonting, att ha någonting, tillsammans.

jag menar, jag undrar - vad är det för någonting. det där med kärlek. det där med en parrelation. vad innebär en sådan? den innebär, innehåller, är byggd på, kärlek, såklart. men jag menar.. just relationen, vad är det för någonting, att vara en del? blir man kär i någonting hos en person, som man vill ha själv, och därför blir kär och tillsammans, för att få tillhöra, vara en del, av det där fina, av den där personen?

att vara kär. att vara en part i en relation. är det att tillhöra en annan person, att lämna över en del av sig själv, till en annan person, och tvärtom, är det att bli en del av en annans liv.. och ta emot en person till sitt eget liv? är det att fly lite från sig själv, till en annan person? eller är det helt tvärtom, att klara av att vara mitt i sig själv, och just där klara av att möta en annan person? vara mitt i sig själv, samtidigt som man är tillsammans med en annan, mitt i ett vi?

är det det, som kallas kemi?

kanske. kanske. jag har inga svar, jag bara tänker i skrivande form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0