tro på orden, de är sanna

Jag tror, jag vill tro och jag tror, att alla personer har en styrka.

Alla personer har någonting som är just den. Någonting att landa i, någonting att identifiera sig med, någonting som är just den. Någonting att vara bra på, att trivas med. Oavsett det är att laga mat, att springa snabbt, att fixa med datorer, att lyssna på andra människor, att måla, att torka golv, att köra bil, att lära ut, att hitta lösningar, att formulera frågor, att skriva texter.

Kanske känns det inte alltid, kanske försvinner känslan och blir osynlig för en stund, men jag tror ändå, jag vill ändå tro och jag tror, att alla personer har en plats, en slags uppgift, det som känns rätt, det som är den. Och det som är mest rätt, det är att följa det där som känns som du, för det är du. Och det finns en plats för dig.

Det är din väg. Den kan inte bli fel, inte för dig, så länge du vågar följa den, då går du din väg, då är du, du.

Det enda som kan bli fel, det är om du inte följer den. Då hela kroppen skriker att du gör fel, fel, fel. Lyssna till det. Då går du inte din väg. Då är du, inte du.

Det finns ingen allmänt rätt väg, ingen normal, ingen vanlig.

Det är din väg, som är rätt, för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0