thismondaymorning

Min keramikskulptur är bränd och jag är nöjd! Matt grå överkropp, glansig färgglad underkropp med kjol. Glaseringen blev lyckaaad.

Har mattematiklektion idag med X och Y och andra krumelurer och formler. Innan den ska jag se vad som serveras för lunch i matsalen och äta av den, och översätta några (eller några och några, ungefär tjugo stycken..) ord som jag inte förstod på två sidor i engelskaboken som jag läser - We have always lived in the castle.



Också, idag skulle storebror ha kommit hem från sin halvårslånga vistelse i Austalia. Meen.. som alla vet, så är det SNÖKAOS utomhus på marken och framför allt uppe i himelen. Vilket innebär en hel massa inställda flyg och resekaos, vilket i sin tur innebär en längre hemfärd och en natt på femstjärning lyxhotell i Thailand, vilket alltså betyder att bror inte kommer hem idag som planen var, men förhoppningsvis innan julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0