hej, miss movienörd



En ung Jane Austen

Berättelsen om hennes liv. Hon lever tillsammans med sina föräldrar och syster, hon skriver romaner och hon blir kär.. En kärlek som visar sig vara omöjlig, på grund av pengar och olika samhällsklasser, som kunde förhindra förälskade par från att gifta sig med varandra, på det århundrondet..

.. och imorgon blir det bio! Ska gå med mamma och pappa på bio och se Cornelis-filmen. Bestämde redan innan den hade premiär, redan innan själva filmen var färdiginspelad till och med, att jag skulle se den när den kom upp på bio. Var nämligen med som statist i den. Historien är väl rätt så lång, men för att göra en lång historia kort.. Några statister var sjuka och jag befann mig på rätt plats vid rätt tillfälle.. En tjej kom fram och frågade om jag ville vara med på inspelning till en Cornelis Wreeswijk-film och jag tackade ja, såklart! Fick gammeldags kläder på mig, fixat hår och någon timme senare satt jag på en statistbuss påväg till Grönan (istället för på pendeltåget påväg tills skolan) och väl framme var det inspelning av en scen där Cornelis sjöng och spelade gitarr, på en scen. Stampade takten, log, klappade händerna och var med om några omtagningar. Hela proceduren tog hela dagen, så det var lunchpaus på en resturang däremellan, och så var det mycket lång väntan också. Men framförallt en upplevelse värd att minnas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0