dagen då jag fyllde tjugo år

Hallå där.

Sedan sist jag skrev (vilket var i förrgår) har jag hunnit med att fylla 20 vuxna år. Blev väckt av ja må hon leva-sång av mamma och pappa på morgonen. Öppnade paket som innehöll en färgglad kofta som jag önskat mig, och ett par gråa strumpbyxor med pyttesmå röda prickar på. Kunde inte somna om, så klockan 6.30 gick jag upp och började baka muffins.. och det blev bara just började. En timme senare ringde de nämligen från jobbet -Kan du jobba klockan 8? Japp, det kunde jag ju. Muffinsbaket fick ta en 6 timmars lång paus. Jobbade på ålderdomshemmet och därefter vandrade jag hem i snön för att fortsätta med bakningen. Jättegoda kaffe och sockerkanderade hasselnöts-muffins blev det!

Pluggade en del matte och fikade med chokladmoussetårta på kvällen. Svarade på gratulationer på ansiktsboken, läste det finaste grattiset här, och samtalade med en god gammal vän på mobilen. :)

Dagen tog slut klockan tolv på natten, då jag gick till sägs för att inta sömnen, första natten som jag inte var tonåring längre. Knas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Awh, vad söt du är, varsegod så mycket, du förjänar allt gott :) <3<3

2010-12-08 @ 07:51:06
URL: http://yoniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0